Julkaisemme otteita jokaisesta tarinasta täällä -

10 tarinaa on 10 syytä lukea kirja!

39.90  sis alv. Lisää ostoskoriin

Tarinoiden kautta lukija pääsee ensikertaa kurkistamaan miten kymmenessä eri organisaatiossa digitalisaatiota on käytännössä johdettu:

1. Näe miten muutos analogisesta digitaaliseksi oikeasti tehdään.

2. Saat käytännön vinkkejä organisaatiokulttuurin muutokseen.

3. Vältä tyypilliset digimuutoksen sudenkuopat ja ymmärrä mitä haasteita matkaan liittyy.

Harri Nummela - Disruptio finanssialalla

Kesällä 2016 OP Ryhmä julkaisi uuden strategisen suunnan: seuraavien viiden vuoden aikana OP:n tavoitteena on panostaa jopa kaksi miljardia euroa muutokseen perinteisestä finanssialan toimijasta digitaalisen ajan monialaiseksi palveluyritykseksi.

Digitaalisen liiketoiminnan ja asiakaskokemuksen johtaja Harri Nummela kertoo, miten tähän on päädytty ja mitä oppeja matkan varrella on kertynyt.

Yritys X – Digikirittäjä

Yritys X:ssä on kehitetty digitaalisille kehitysideoille nopea konseptointi- ja rahoitusmalli, jonka myötä asiakastyytyväisyys on merkittävästi parantunut.

 

Elina Björklund – Digitaalinen muutos ihmisten kautta

Reima on muuntautunut vain muutamassa vuodessa perinteisestä tuoteorganisaatiosta ketteräksi digitaalisen liiketoiminnan yritykseksi.

Toimitusjohtaja Elina Björklund kertoo, miten muutosmatkaan lähdettiin ja miten Reiman arvot näkyvät digitaalisessa liiketoiminnassa.

Kaisu Karvala - Muutos suurilla panoksilla

Keväällä 2016 Rovion sekä suurin satsaus että uhkapeli osoittautui menestykseksi. Suurilla panoksilla rakennetulla Angry Birds-elokuvalla oli valmiina levityssopimus 88 maahan, ja elokuva nousikin katsotuimmaksi elokuvaksi 55:ssä maassa.

Strategia- ja viestintäjohtaja Kaisu Karvala kertoo, miten maailman menestyneimmästä mobiilipelistä tunnetun pelitalon organisaatio- ja kulttuurimuutosta johdettiin ja mitä oppeja matkaan liittyi.

Gunilla Ohls - Ketterä digitaalinen uudistuja

Strategiajohtaja Gunilla Ohls kertoo Ylen kulttuurimuutoksesta.

Samalla selviää, miten Yle on kehittänyt Suomen tunnetuimman verkkobrändin Yle Areenan ja miksi Yle on palkannut Chief Digital Officerin.

Tommi Uitto – Tasapainottelua jinin ja jangin välillä

Nokian nykyinen Suomen maajohtaja Tommi Uitto oli marraskuussa 2011 kerääntynyt muiden työntekijöiden kanssa  kuuntelemaan Nokia Siemens Networksin uutta strategiaa Espoon Karaporttiin.

Tiedotustilaisuuden jälkeen hänen ja muiden esimiesten tehtävänä oli kommunikoida visio koko henkilöstölle ja saada kaikki mukaan muutokseen.

Tehtävä ei ollut helppo, koska NSN aikoi radikaalisti muuttaa koko liiketoiminnan suuntaa.

Timo Hiltunen – Puhelinluetteloista digitaalisiin palveluihin

Vuonna 2010 Fonectan toimitusjohtaja Timo Hiltunen oli allekirjoittamassa yhtä työuransa suurimmista sopimuksista.

Fonecta oli päättänyt ostaa pääkilpailijansa Eniron hakemistoliiketoiminnan. Kaupan myötä Suomen koko puhelinluettelomarkkina siirtyi Fonectan haltuun. 

Samalla käynnistyi Fonectan digitaalisten palveluiden kehitystyö.

Juha Järvinen – 360 asteen näkökulma

Finnairissa on viime vuosina tapahtunut merkittävä digitaalinen transformaatio ja muutosta johtamaan on palkattu keväällä 2016 myös Chief Digital Officer.

Kaupallinen johtaja Juha Järvinen kertoo, miten lentoyhtiön kulttuurimuutosta on johdettu, ja miten toimintaympäristön kiihtyvä muutos vaikuttaa johtamiseen.

Tomas Hakala – Digitaalista palveluliiketoimintaa

Tomas Hakala katsoi ulos lentokoneen ikkunasta näkyvää taivasta. Ajatuksissa pyörivät menneet 15 vuotta, joiden aikana työpaikan osoite oli vaihtunut usein.

Tomas oli ehtinyt toimimaan Wärtsilällä johtajana ensin Aasiassa ja myöhemmin Etelä-Amerikassa. Nyt pitkästä aikaa, kotipaikkana oli jälleen Suomi, vaikka kotiosoite oli edelleen henkisesti 3A – lentokoneen vakiopenkin numeron mukaan.

Mirjami Laitinen – Reppumatkaaja

Verohallinnon entinen pääjohtaja Mirjami Laitinen kertoo, miten digitalisaatio muuttaa osaamisvaatimuksia ja miksi asiakaskokemus ja data ovat tulevaisuudessa yhä tärkeämmässä roolissa niin julkishallinnossa kuin yksityisissä yrityksissä.

Ensimmäinen kirja digitaalisen transformaation johtamiseen!

Haluatko ilmoituksen, kun lisää sisältöä julkaistaan?

39.90  sis alv. Lisää ostoskoriin

1 comment

mopsis5

mopsis5.com

Comments are closed.